Anjo naar Uganda - Reisverslagen van Anjo van den Brink - WaarBenJij.nu Anjo naar Uganda - Reisverslagen van Anjo van den Brink - WaarBenJij.nu
Anjo naar Uganda

21 Februari 2020

Uganda 2.0: nog twaalf nachtjes!

06 April 2017

Weer thuis
Anjo

‘Amecet n’ainapakin’ wat schuilplaats van vrede betekend ligt in Soroti. Soroti ligt in het oosten van Oeganda (Afrika). Amecet is een project van Jeugd met een Opdracht en de Nederlandse Els van Teijlingen is medeoprichtster en medewerkster. Amecet ziet om naar kinderen die geïnfecteerd zijn door HIV/AIDS, de meesten zijn ook weeskinderen, hun ouders stierven ook aan AIDS. Amecet is geen weeshuis, kinderen komen in Amecet voor twee á drie maanden, daarna gaan ze weer terug naar hun familie in de dorpjes. Tijdens hun verblijf in Amecet ontvangen de kinderen medische behandeling, goede zorg, voedsel en veel liefde. Wanneer een kind teruggebracht wordt naar hun familie op het platteland blijft Amecet hen regelmatig bezoeken. Helaas is het een feit dat sommige kinderen in Amecet de laatste fase van hun nog jonge leven doorbrengen. Ik zal in Amecet onder andere mijn kennis en vaardigheden als verpleegkundige in gaan zetten omtrent de zorg voor de kinderen van 17 januari 2017 tot 30 maart 2017 (11 weken).